Fejkvuxen.

Det är helt enkelt inte kul att vara under 20 i Stockholm.

Sitter med brorsan framför datorn och försöker hitta nåt bra ställe som inte tar en titt på mitt leg och säjer "tyvärr MEN".
Det är inte lätt.

För det är ju så. Majoriteten av alla 18-19 åringar är alldeles för cp för att funka på vanliga klubbar och då får dom alla samlas på ett cp ställe, även om dom är den 10 procent som inte är cp. Så står man där, på en cp klubb med cp'n och dricker sig dumfull för att passa in.

Men danmark är det 16 på krogen, alltså 16 överallt. Och det funkar.

Det styr upp sig själv. Cp'n går då till sina rosa plastiga fotöljer och sin fejkade lyx (För att dom vill HA det. Dom vill ha ett vip dansgolv, för dom tror att det ÄR lyxigt). Spelar man gubbmusik får man 40+. Spelar man dålig euro-house får du cp'n. Det är bara följa målgruppen och kasta ut dom som inte funkar. Eller är det för omständigt för stockholmare?  Tror folk verkligen att hela systemet kollapsar om du ändrar på det?

...

Jag vet inte, jag vet bara att just nu är systemet fittigt mot mig i två år till. I två år till får jag vara fejkvuxen. Får gifta mig, skaffa körkort, köpa folköl, hamna i vuxen-finkan och deklarera själv. Men jag får bara hänga med cp'n i dåliga klubbar.

Fan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0